
RĪGAS 9. VIDUSSKOLA
Stāmerienas iela 8, Rīga, LV – 1006, tālrunis 67551531, e – pasts:r9vsk@riga.lv
IEKŠĒJIE NOTEIKUMI
Rīgā
26.01.2023.
Nr.VSV9-23-1-nts
Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība
Izdots saskaņā ar
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 72. pantu,
Vispārējās izglītības likuma l0.panta trešā punkta 2.apakšpunktu,
Ministru kabineta 27. 11. 2018.noteikumu Nr. 747. 5. daļu,
Ministru kabineta 3. 09. 2019.noteikumu Nr. 416. 4. daļu, 20. pantu,
I. Vispārīgie noteikumi
1. Vērtēšana ir neatliekama izglītošanās procesa sastāvdaļa.
2. Vērtēšana ir objektīvs un profesionāls skolēna sasniegumu raksturojums, kas sekmē katra skolēna sabiedriskajai un individuālajai dzīvei nepieciešamo zināšanu un prasmju apguvi un izpratni par mācīšanās panākumiem.
3. Rīgas 9. vidusskolā skolēnu mācību sasniegumus vērtē, pamatojoties uz Latvijas Republikas normatīvajiem dokumentiem.
2. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas mērķis un uzdevumi
4. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas mērķis ir izzināt skolēnu mācību darbības rezultātus, to atbilstību standartu prasībām un noteikt iegūto rezultātu ietekmējošos pamat faktorus gan pozitīvos, gan negatīvos, lai novērstu trūkumus un uzlabotu pedagoģiskā procesa kvalitāti.
5. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas uzdevumi ir:
5.1. iegūt informāciju par skolēnu zināšanām, vispārējām un speciālajām prasmēm, iemaņām, darba stilu, dinamiku mācībās, ievērojot viņa vajadzības, intereses, temperamentu, veselību. (Skolēna mācību darbības rezultātiem);
5.2. veikt nepieciešamo mācību procesa korekciju skolēna mācību sasniegumu uzlabošanai;
5.3. iegūt informāciju par skolēna attieksmēm, dzīves jēgu, vērtību izpratni, orientāciju, emocionālās uztveres iespējām. (Personības individuālo attīstību);
5.4. motivēt skolēnus pilnveidot savus mācību sasniegumus;
5.5. sekmēt skolēna līdzdalību par mācību rezultātiem mācot skolēniem veikt pašvērtējumu un veidojot un papildinot skolēnu izaugsmes dinamikas datu bāzi;
5.6. veicināt pedagogu, skolēnu un vecāku sadarbību.
3. Izglītojamo iegūtās izglītības vērtēšanas pamatprincipi
6. Izglītojamo Mācību snieguma vērtēšanas pamatprincipi ir šādi:
6.1. sistēmiskuma princips – mācību snieguma vērtēšanas pamatā ir sistēma, kuru raksturo regulāru un pamatotu, noteiktā secībā veidotu darbību kopums;
6.2. atklātības un skaidrības princips – pirms mācību snieguma demonstrēšanas skolēnam ir zināmi un saprotami plānotie sasniedzamie rezultāti un viņa mācību snieguma vērtēšanas kritēriji;
6.3. metodiskās daudzveidības princips – mācību snieguma vērtēšanai izmanto dažādus vērtēšanas metodiskos paņēmienus;
6.4. iekļaujošais princips – mācību snieguma vērtēšana tiek pielāgota ikviena skolēna dažādajām mācīšanās vajadzībām, piemēram, laika dalījums un ilgums, vide, skolēna snieguma demonstrēšanas veids, piekļuve vērtēšanas darbam;
6.5. izaugsmes princips – mācību snieguma vērtēšanā, īpaši mācīšanās posma noslēgumā, tiek ņemta vērā skolēna individuālā mācību snieguma attīstības dinamika.
4. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas plānošana un vadība
7. Izglītības iestādes administrācija:
7.1. apstiprina skolēnu pārbaudes darbu grafiku katra semestra sākumā, pamatojoties uz priekšmetu skolotāju ieplānotajiem pārbaudes darbiem (Pārbaudes darbu ciklogrammas) un ievērojot IZM noteikto laiku un skolēnu darba slodzi;
7.2. nodrošina pedagogu un skolēnu sadarbību mācību sasniegumu analīzē;
7.3. ne retāk kā 2 reizes mācību gadā pārbauda, kā pedagogi izdara ierakstus par mācību sasniegumiem skolvadības sistēmā “Mykoob” (turpmāk “Mykoob”), to fiksējot iekšējās kontroles uzskaites veidlapās;
7.4. atbilstoši Valsts vispārējās vidējās izglītības, pamatizglītības standartam un mācību priekšmetu standartiem, Rīgas 9. vidusskolas mācību sasniegumu vērtēšanas kārtībai, skola nodrošina vienotu skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanu.
8. Pedagogi:
8.1. pedagogs plāno un vada skolēna mācīšanos, izvirzot skaidrus sasniedzamos rezultātus, izvēloties atbilstošus un daudzveidīgus uzdevumus, sniedzot atbalstošu un attīstošu atgriezenisko saiti un iespēju mācīties iedziļinoties – skaidrot darbību gaitu, domāt par mācīšanos un sasniegto rezultātu;
8.2. ievēro vienotu pieeju gan kārtējo diagnosticējošo, gan valsts pārbaudes darbu rezultātu apstrādē, analīzē, gan vērtēšanā iegūtās informācijas izmantošanā;
8.3. veicot analīzi, pedagogs prognozē tālāko darbību – situācijas stabilizēšanai, negāciju novēršanai, pārmaiņu un attīstības plānošanai;
8.4. izstrādājot mācību priekšmetu programmas, pedagogs tajās iekļauj skolēnu sasniegumu vērtēšanas formas un metodes, lai dotu katram skolēnam iespēju apliecināt zināšanas, prasmes, mācīšanās dinamiku;
8.5. pēc vecāku pieprasījuma skola dod iespēju iepazīties ar sava bērna pārbaudes darbiem visos mācību priekšmetos;
8.6. pedagogs skolēnu pārbaudes darbus uzglabā visu tekošo mācību gadu vai arī tie var glabāties pie skolēna darbu mapē (Portfolio). Beidzoties mācību gadam, darbi tiek likvidēti.
8.7. Ja radušās nesaskaņas par skolēna vērtējumu mācību priekšmetā gadā, pēc vecāku rakstiska pieprasījuma (ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc skolēna vērtējuma mācību priekšmetā gadā rakstiskas izziņošanas), priekšmeta skolotājs sniedz pamatojumu.
5. Sadarbība ar vecākiem
9. 2 reizes gadā skolā var tikt rīkotas vecāku sapulces, kurās vecākus iepazīstina ar galvenajām mācību priekšmetu standartu prasībām un skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību un citām aktuālām problēmām.
10. Klases audzinātājam jārunā par katra bērna mācību sasniegumiem ar vecākiem individuāli, dodot iespēju vecākiem uzdot jautājumus un gūt ieskatu par bērna sasniegumiem, kā arī saņemt skolotāja ieteikumus darbam ar bērnu.
11. Vecākiem ir tiesības iepazīties ar Skolēnu izaugsmes dinamikas datu bāzi par savu bērnu.
12. Tiekoties ar vecākiem, pedagogam atļauts izmantot sarunā tikai tos klases žurnālā izdarītos ierakstus, kas attiecas uz konkrēto skolēnu. Ja vecāki vēlas uzzināt sava bērna sasniegumus salīdzinājumā ar citiem skolēniem, informācija jāsniedz, nesaucot vārdā citus skolēnus.
13. Vecākiem ir tiesības tikties ar mācību priekšmeta skolotāju un pārrunāt mācību sasniegumus.
14. Saziņas formas ar vecākiem pamatizglītībā: sekmju lapa, liecība, individuālas pārrunas, „Mykoob” elektroniskais žurnāls.
15. Saziņas formas ar vecākiem vidusskolā: sekmju lapa, liecība, individuālas pārrunas, „Mykoob” elektroniskais žurnāls.
6. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība
16. Ir šādas mācību sasniegumu vērtēšanas formas:
16.1. mutiskā;
16.2. rakstiskā;
16.3. praktiskā;
16.4. kombinētā.
17. Mācību snieguma vērtēšanas veidi ir:
17.1. formatīvā vērtēšana, kas ir nepārtraukta ikdienas mācību procesa sastāvdaļa un nodrošina skolēnam un pedagogam atgriezenisko saiti par skolēna tā brīža sniegumu pret plānotiem sasniedzamajiem rezultātiem. Veicina izglītojamo izaugsmi un personisko atbildību par mācīšanos, bet neietekmē izglītojamo summatīvo vērtējumu temata vai semestra noslēgumā. “Mykoob” vērtējums tiek atspoguļots procentos.
17.1.1.Pedagogam ir izstrādāti precīzi snieguma līmeņu apraksti (turpmāk SLA), un izglītojamajiem tiek sniegta attīstoša atgriezeniska saite.
17.1.2. Formatīvo vērtējumu skolēns nevar uzlabot, bet nākamajās stundās vai konsultācijās skolēns var apgūt to, ko nav apguvis, lai summatīvajā darbā parādītu savas zināšanas.
17.1.3. Ja skolēns nav bijis skolā, tad “Mykoob” netiek veikts formatīvā vērtējuma ieraksts un darbs nav jāveic.
17.1.4. Ja skolēns nav izpildījis mājas darbu, kas tiek vērtēts formatīvi, tad skolotājs “Mykoob” izliek vērtējumu 1%.
17.1.5. Formatīvo vērtēšanu īsteno:
17.1.5.1. pedagogs, lai noteiktu skolēna mācīšanās vajadzības un sniegtu papildu atbalstu skolēnam, plānotu un uzlabotu mācīšanu;
17.1.5.2. skolēns, lai uzlabotu mācīšanos, patstāvīgi vērtētu savu un cita sniegumu;
17.2. diagnosticējošā vērtēšana, lai izvērtētu skolēna mācīšanās stiprās un vājās puses un noskaidrotu nepieciešamo atbalstu. “Mykoob” vērtējums tiek atspoguļots procentos. Diagnosticējošo vērtēšanu īsteno:
17.2.1. pedagogs, lai noteiktu skolēna mācīšanās vajadzības un plānotu turpmāko mācīšanās procesu;
17.2.2. Valsts izglītības satura centrs (turpmāk – centrs), lai pilnveidotu pamatizglītības mācību saturu, veicinātu mācību līdzekļu kvalitāti un pedagogu profesionālo kompetenci;
17.3. summatīvā vērtēšana, ko organizē mācīšanās posma noslēgumā (piemēram, temata, mācību gada, izglītības pakāpes noslēgumā), lai novērtētu un dokumentētu skolēna mācīšanās rezultātu. Summatīvo vērtēšanu īsteno:
17.3.1. pedagogs, lai novērtētu un dokumentētu, kā skolēns ir apguvis plānoto sasniedzamo rezultātu mācīšanās posma noslēgumā;
17.3.2. centrs, lai novērtētu un dokumentētu, kā skolēns apguvis šo noteikumu punktā skolēnam noteiktos sasniedzamos rezultātus izglītības pakāpes noslēgumā.
17.3.3. Skolēna mācību sniegums mācību gada noslēgumā summatīvā vērtēšanā tiek izteikts “Mykoob” (1. pielikums) :
17.3.4. 1.-3.klasē apguves līmeņos STAP (S – sācis apgūt, T – turpina apgūt, A – apguvis, P – apguvis padziļināti) (3. pielikums).
17.3.5. 4.–9. klasē – 10 ballu skalā ( pielikums).
17.3.6. Apzīmējums “nv” (nav vērtējuma) izmantojams, tajos gadījumos, kad nav iespējams novērtēt izglītojamā mācību sasniegumus atbilstoši valsts standartam:
17.3.6.1 ja skolēns ir piedalījies mācību stundā, bet nav iesniedzis darbu;
17.3.6.2. ja skolēns atsakās veikt darbu;
17.3.6.3. skolēns iesniedz darbu, bet nav uzrādījis noteiktās zināšanas vai prasmes (par tā izpildi nav saņēmis vismaz 1 punktu);
17.3.6.4. skolēns darbu nav nodevis noteiktajā termiņā;
17.3.6.5. ja darbs izpildīts nesalasāmā rokrakstā;
17.3.6.6. ja darba saturs vai izpildes forma neatbilst uzdotajam tematam:
17.3.6.7. ja darbā vai tā daļā ir cilvēka cieņu aizskaroši izteikumi:
17.3.6.8. ja pārbaudes darba laikā tiek konstatēta skolēna negodīga rīcība (tiek lietots elektronisks datu nesējs vai saziņas ierīce, konstatēta norakstīšana, cita autora darbs tiek uzdots par savu bez atsauces uz darba oriģināla autoru u.c.):
17.3.6.9. ja skolēns nav piedalījies obligātajā summatīvās vērtēšanas darbā, “Mykoob” fiksē skolēna mācību priekšmeta stundas kavējumu un obligāti veicamā darba neizpildi (“nv”).
17.4. Izglītojamais iegūst „nv” semestrī, ja visos sumatīvajos darbos ir saņemts vērtējums „nv”.
17.5. Izglītojamais iegūst „nv” gadā, ja ir saņēmis „nv” abos semestros. Nav izmantojis skolotāja piedāvātās konsultācijas un atbildējis norādītajā papildu laikā. Skolas pedagoģiskās padomes sēdē tiek lemts par papildu mācību pasākumiem un pēcpārbaudījumiem atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
7. Starpvērtēšana
18. Skolā mācību sasniegumu starpvērtēšana notiek četrreiz mācību gadā (4 starpvērtējumi (SV)), lai nodrošinātu vecākus, klases audzinātājus un skolas vadību ar informāciju par skolēnu izaugsmes dinamiku (sk. pielikumu nr.5).
19. Ja skolēns ir saņēmis nepietiekamu vērtējumu starpvērtējumā, tad to var izlabot 2 nedēļu laikā pēc vērtējuma izlikšanas “Mykoob” vai vienojoties laicīgi ar mācību priekšmeta skolotāju termiņu pagarināt. Mācību priekšmeta skolotājs skolēnam neliek pārrakstīt visus summatīvos pārbaudes darbus, bet piedāvā apkopojošo pārbaudes darbu par katru konkrēto starpvērtējuma periodu, ko skolnieks vēlas uzlabot vai labot.
20. Skolēna semestra vērtējums mācību priekšmetos un kursos tiek izlikts, ņemot vērā visus semestrī saņemtos summatīvos vērtējumus.
8. Gada vērtējums
21. Gada (Summatīvo) vērtējumu mācību priekšmetā vai kursā izliek ņemot vērā 1. un 2.semestra vērtējumu, kā arī mācību gada noslēguma pārbaudes darba vērtējumu un pēcpārbaudījuma vērtējumu (ja tādi ir noteikti).
9. Projektu nedēļas vērtējums
22. 1. -12. klašu skolēni piedalās skolas organizētajā projektu nedēļā, kuras noslēgumā saņem vērtējumu atbilstoši skolas Metodiskās Padomes lēmumam atbilstošajā gadā.
10. Skolas summatīvie (obligātie) pārbaudes darbi mācību priekšmetos
23. Katra semestra sākumā skolotāji izveido summatīvo pārbaudes darbu ciklogrammas, kurās norāda darbu skaitu, tēmu un ieplāno tos “Mykoob” pārbaudes darbu plānotājā, kas ir Skolas pārbaudes darbu grafiks, pēc saskaņošanas ar skolas vadību:
23.1. vienā dienā -9.kl. netiek ieplānots vairāk par diviem tēmas noslēguma pārbaudes darbiem;
23.2.vienā dienā -12.kl. netiek ieplānots vairāk par vienu tēmas noslēguma pārbaudes darbu;
23.3. Ieteicamais minimālais žurnālā fiksējamais summatīvo pārbaudes darbu vērtējumu skaits semestrī-12.kl.:
Stundu skaits nedēļā | 1 | 2 | 3 – 4 | 5 – 6 |
Skolēnam nepieciešamais minimālo vērtējumu skaits klātienes izglītības programmās (summatīvie pārbaudes darbi) | 2 | 2 | 2 | 2 |
Skolēnam nepieciešamais minimālo vērtējumu skaits neklātienes izglītības programmās (obligātās ieskaites klātienē) | 2 | 2 | 2 | 2 |
24. Neklātienes izglītības programmas skolēniem, kas izvēlējušies e-apmācības elementus, semestra laikā obligāti jānokārto divas ieskaites. Ieskaites var kārtot klātienē vai tiešsaistes e-vidē “Zoom”. Saziņa ar pedagogu notiek, izmantojot Mykoob vēstuļu sadaļu. Izglītojamā mācību sasniegumus obligātajās ieskaitēs vērtē 10 ballu skalā. Pēc darba izpildes izglītojamais ne ilgāk kā divu nedēļu laikā saņem iegūto vērtējumu “Mykoob” sistēmā.
25. Mācību priekšmeta skolotāja pienākums ir informēt skolēnus par summatīvo pārbaudes darbu grafiku mācību priekšmetā obligāti vienreiz semestra sākumā un atkārtoti pirms katra pārbaudes darba.
26. Pirms pārbaudes darba veikšanas pedagoga pienākums ir iepazīstināt skolēnus ar pārbaudes darba vērtēšanas kritērijiem, darbu labošanas ilgumu, kas nedrīkst pārsniegt 5 darba dienas.
27. Pedagogs “Mykoob” sistēmā ieplānotajam pārbaudes darbam ieraksta vērtēšanas kritērijus, punktus un snieguma līmeņu aprakstu ne vēlāk kā nedēļu iepriekš pirms norises.
28. Rakstisko pārbaudes darbu skolēns izpilda ar zilas vai melnas tintes pildspalvu, zīmuli var lietot tikai zīmējumos. Pārbaudes darbā nedrīkst izmantot korektoru.
29. Pārbaudes darba izpildes laikā pie izglītojamā nedrīkst atrasties elektroniskās saziņas līdzekļi (mobilais telefons, iPad, iPhone u.c.), izņemot gadījumus, kad tas ir nepieciešams mācību procesā un skolotājs ir atļāvis.
30. Ja skolēns izmanto neatļautus palīglīdzekļus, tad skolotājs vērtē darbu kopš brīža, kad skolēns sāk pildīt pārbaudes darbu bez palīglīdzekļu izmantošanas.
31. Obligātie pārbaudes darbi (temata nobeiguma darbi) ir summatīvās vērtēšanas darbi, tie jāsagatavo, lai tos varētu vērtēt 10 ballu skalā. Lai pārbaudes darbu būtu iespējams vērtēt desmit ballu skalā, tam jāatbilst trīs nosacījumiem:
31.1. skolēnam jābūt iespējai demonstrēt zināšanas un prasmes atbilstoši Solo taksonomijai (sk. pielikumu nr.4);
31.2. darbam jābūt ticamam;
31.3. darbam jābūt drošam.
32. Katrs mācību priekšmeta skolotājs izstrādā savu obligāto pārbaudes darbu sistēmu. Skolēnam obligāti jāiegūst vērtējumi šajos pārbaudes darbos vai nu stundā, vai konsultācijās.
33. Skolotājs pārbaudes darbu veido uz skolas veidlapas. Pielikums nr.5
34. 9. un 12.kl. skolēniem 2.semestra laikā atbilstoši skolas Nobeiguma pārbaudes darbu (NPD) – izmēģinājuma eksāmenu grafikam jākārto NPD visos priekšmetos, kuros ir Valsts pārbaudes darbi, lai novērtētu skolēnu sagatavotības un prasmju līmeni.
35. Visi skolotāji vērtē skolēnu rakstu darbos valodas lietojuma pareizību, labojot kļūdas ar citas krāsas pildspalvu.
10. Vērtējumu uzlabošana
36. 1. -3.kl. skolēnam ir tiesības uzlabot saņemto vērtējumu summatīvā pārbaudes darbā mācību gada ietvaros pēc vērtējuma izlikšanas “Mykoob” vai vienojoties laicīgi ar mācību priekšmeta skolotāju termiņu pagarināt.
37. 4. -12. klašu skolēnam ir tiesības uzlabot saņemto vērtējumu summatīvā pārbaudes darbā 2 nedēļu laikā, semestra ietvaros, pēc vērtējuma izlikšanas “Mykoob” vai vienojoties laicīgi ar mācību priekšmeta skolotāju termiņu pagarināt.
38. Skolēns drīkst uzlabot vērtējumu pārbaudes darbos ne vairāk kā 1 reizi.
39. Izliekot semestra atzīmi, skolotājs ņem vērā skolēna labāko uzlaboto summatīvo vērtējumu
40. Skolotājam “Mykoob” jālabo summātīvā pārbaudes darba vērtējums ierakstot skolēna uzlaboto vērtējumu (skolotājs nodzēš veco vērtējumu, un ieraksta jauno).
41. Semestra un gada pārbaudes darba vērtējuma uzlabošana nav paredzēta. Vērtējuma uzlabošanu gadā nosaka ārējie normatīvie akti.
11. Skolēnu mācību sasniegumu atspoguļošana klases žurnālā – elektroniskā sekmju uzskaites žurnāla Mykoob aizpildīšana
42. Skolā klases žurnāls ir elektroniskā formā „Mykoob”.
43. Ieraksti veicami ievērojot Valsts valodas noteiktās normas, tekošās dienas laikā.
44. Elektronisko sekmju uzskaites žurnālu atbilstoši savai kompetencei aizpilda klases audzinātājs un /vai attiecīgo mācību priekšmeta pedagogi.
45. Žurnāla virslietotāja pienākumus veic direktora vietnieks informātikas jautājumos.
46. Elektroniskajā klases žurnālā ieraksti tiek veikti saskaņā ar normatīvajiem dokumentiem 10 ballu skalā izņemot 1. 2. un 3. kl. priekšmetos, kuros ir aprakstošā vērtēšana.
47. Ieraksti par mācību procesā gūtajiem sasniegumiem atspoguļojami šādā veidā:
47.1. vērtējumi ballēs atbilstoši 10 ballu vērtēšanas sistēmai;
47.2. STAP -apguves līmeņi;
47.3. % – procentuāli;
47.4. nv – nav vērtējuma, ko izmanto, ja izglītojamais darbu nav nodevis noteiktajā termiņā; ja izglītojamais darbu nav nodevis vispār, lai gan piedalījies mācību stundā; ja darbs sasvītrots tā, ka nav skaidra vērtējamā daļa; ja nav nodots mājas darbs, kas vērtējams ballēs; ja nav rakstīts Pārbaudes darbs, kas norādīts Pārbaudes darbu ciklogrammā.
47.5. (-) izliek ceturkšņa un semestru vērtējumos atskaitītajiem skolēniem, kuriem nav iespējams izlikt vērtējumu.
12. Mācību priekšmeta pedagoga kompetence
48. Novadīto nodarbību fiksē katru dienu Žurnāls-Šodien, kur izvēlās klasi, priekšmetu, atbilstoši ieplānotai nodarbībai pievieno stundas tipu, atzīmē apmeklējumu, pievieno tēmu, uzdevumus, izliek vērtējumus.
49. Izdrukā izglītojamo instrukcijas Žurnāls – Žurnāla pielikums – Izglītojamo instrukcijas.
50. Slimošanas, vai citu attaisnojošo iemeslu dēļ nenovadītās nodarbības stundas tēmā ieraksta iemeslu.
51. Pievieno e-materiālus Faili-Augšupielādēt materiālu.
52. Katra ceturkšņa pēdējā ieplānotajā nodarbībā izliek ceturkšņa ieskaiti.
53. Izliek vērtējumu Mācību gada nobeiguma pārbaudes darbā (stundas tips -NPD).
54. Semestra noslēgumā izliek semestra vērtējumu, ņemot vērā ieskaites vērtējumus Žurnāls par periodu –vērtējumi liecībās.
55. Gada noslēgumā izliek semestra vai gada vērtējumu, ņemot vērā pirmā un otrā semestra vērtējumu, kā arī mācību gada nobeiguma pārbaudes darba vērtējumu. (Žurnāls par periodu –vērtējumi liecībās).
56. Seko žurnāla pārbaudes rezultātiem un novērš nepilnības.
57. Mācību gada beigās veic ieplānoto/novadīto nodarbību analīzi un izdrukā Pedagoga atskaiti Atskaites-Pedagoga atskaite.
13. Audzinātāja kompetence
58. Informē skolēna vecākus, izsniedz pieejas datus.
59. Veic papildus datu ierakstus izglītojamo personas lietā: skolēna dati, vecāku dati: Dati – Izglītojamie –Labot (uzspiežot uz simbola <Labot> – oranžs lodziņš).
60. Izdrukā skolēnu drošības instrukcijās, kurās iekļauj informāciju par elektrodrošību; par ceļu satiksmes drošību; par drošību uz ūdens un ledus; par drošību klases ekskursijās, izbraukumos vai pārgājienos, par higiēnu; drošību mācību nodarbību starplaikos. Žurnāls – Žurnāla pielikums-Izglītojamo instrukcijas.
61. Nedēļas laikā ievada skolēna kavējumu attaisnojuma zīmi Žurnāls – Attaisnojuma zīmes.
62. Audzinātājs nedēļas laikā ievada informāciju par darbu ar vecākiem (datums, tēmas): Žurnāls –Pielikumi – Sarunas ar vecākiem.
63. Saskaņā ar direktores rīkojumu, attaisno stundu kavējumus skolēniem, kam jau ir iegūts vērtējums mācību priekšmetā. (Pārbauda vai vērtējums ir ievadīts liecībā Žurnāls –Gala vērtējumi –Liecība)
64. Ievada audzināšanas stundu tēmas un skolēnu kavējumus.
65. Semestru noslēgumā, sadaļā Žurnāls –Gala vērtējumi –Liecības, pārbauda katra skolēna iegūtos vērtējumus, nepilnību gadījumā sadarbojas ar mācību priekšmeta skolotāju. Izdrukā liecības.
66. Mācību gada beigās audzinātāji:
66.1. sadaļā Žurnāls –Gala vērtējumi –Liecības, pārbauda katra skolēna iegūtos vērtējumus, nepilnību gadījumā sadarbojas ar mācību priekšmeta skolotāju;
66.2. piešķir skolēnam statusu (pārcelts, pārcelts pēc IP, atskaitīts, mācību gada pagarinājums; mācību gada atkārtojums);
66.3. logā Rīkojums par pārcelšanu ieraksta: <Pārcelts> un pievieno rīkojuma numuru un datumu;
66.4. logā: Rīkojums par pārcelšanu ieraksta: < Atskaitīts> un rīkojuma numuru un datumu atskaitītajiem skolēniem;
66.5. logā Rīkojums par pārcelšanu ieraksta skolēna iegūto vērtējumu eksāmenā tajā mācību priekšmetā, kas tekošajā mācību gadā nav bijis ieplānots saskaņā ar mācību plānu;
66.6. logā Piezīmes ieraksta mācību gada pagarinājumā noteiktos priekšmetus, rīkojuma numuru, datumu.
66.7. izdrukā liecības.
67. Izlaiduma klašu audzinātāji mācību gada beigās:
67.1. mācību gada beigās, sadaļā Žurnāls –Gala vērtējumi – Liecības, pārbauda katra skolēna vērtējumus, nepilnību gadījumā sadarbojas ar mācību priekšmeta skolotāju;
67.2. piešķir skolēnam statusu (absolvents, atskaitīts, mācību gada atkārtojums)
67.3. logā: Rīkojums par pārcelšanu ieraksta <Izsniegt atestātu>un pievieno rīkojuma numuru un datumu;
67.4. logā Rīkojums par pārcelšanu ieraksta: <Atbrīvots no valsts pārbaudes darbu kārtošanas> un rīkojuma numuru un datumu atbrīvotajiem no centralizētajiem eksāmeniem.
67.5. logā Rīkojums par pārcelšanu ieraksta: <Atskaitīts> un rīkojuma numuru un datumu atskaitītajiem skolēniem.
67.6. logā Rīkojums par pārcelšanu ieraksta skolēna iegūto vērtējumu eksāmenā tajā mācību priekšmetā, kas tekošajā mācību gadā nav bijis ieplānots saskaņā ar mācību plānu (Neapgūta mācību priekšmeta parāds).
14. Elektroniskā žurnālu kontrole
68. Direktora vietnieks izglītības jomā informātikas jautājumos 1 reizi semestrī veic kontroli un žurnāla pielikumā ieraksta žurnāla pārbaudes secinājumus un aizrādījumus.
69. Direktora vietnieks izglītības jomā informātikas jautājumos
69.1. veic sistēmas virslietotāja pienākumus;
69.2. mācību gada sākumā ievada īstenojamās izglītības programmas, mācību priekšmetus, skolotāju sarakstus, stundu sarakstu;
69.3. sagatavo un izdrukā skolēnu un viņu vecāku pieejas paroles;
69.4. sniedz konsultācijas;
69.5. saskaņā ar direktores rīkojumiem ieraksta liecībās skolēnu iepriekš iegūtos semestra vai gada vērtējumus.
69.6. veic kontroli, konstatēto nepilnību gadījumā žurnāla pielikumā ieraksta nepieciešamos uzlabojumus;
69.7. kopā ar klases audzinātāju sagatavo un izdrukā skolēnu atestātu vai apliecību.
70. Skolas lietvede saskaņā ar direktores rīkojumu un atbilstoši VIIS datiem veic skolēnu uzskaiti: ieskaitīšanu un atskaitīšanu, ierakstot atskaitīšanas Nr. un datumu skolēna personas lietā (Dati – Izglītojamie – Labot – Adrese).
15. Skolēnu mācību sasniegumu atspoguļošana liecībā un klases sekmju kopsavilkuma žurnālā
71. Katru semestri un mācību gada beigās ieraksta liecībās apkopojošu vērtējumu, kas izteikts 10 ballu skalā 4.-12.kl. un apguves līmeņos 1.,2.,3.kl.
72. Skolēnu sasniegumu vērtējumus liecībās klases audzinātājs pēc izdrukāšanas no elektroniskā žurnāla apliecina ar savu parakstu.
73. Mācību gada beigās liecības paraksta skolas direktors.
74. Klases audzinātājs izdara ierakstus mācību sasniegumu kopsavilkuma žurnālā atbilstoši ārējiem normatīvajiem dokumentiem.
75. Visi ieraksti gan klases žurnālā, gan mācību sasniegumu kopsavilkuma žurnālā, gan liecībā izdarāmi elektroniski, izņemot parakstus.
16. Vērtējuma iegūšana, ja ir skolēns ir otrgadnieks vai pārnācis no citas skolas
76. Klases audzinātājs informē par skolā esošo kārtību gada vērtējumu iegūšanu savus skolēnus audzināšanas stundās.
77. Ja pamatskolas skolēnam ir iegūts sekmīgs vērtējums mācību gadā un valsts pārbaudes darbā un viņš nevēlas apmeklēt šo priekšmetu, tad viņš informējot klases audzinātāju raksta iesniegumu skolas direktorei, norādot priekšmetu un iegūto gada un/vai valsts pārbaudes darba vērtējumu un pielikumā pievieno faktu apliecinošas dokumentu kopijas. Ja pamatskolas skolēns ir nepilngadīgs iesniegumu raksta vecāki vai pilnvarotā persona.
78. Skolas direktore izvērtē pamatskolas skolēna iesniegumus par vērtējuma pārskaitīšanu un izdod rakstisku rīkojumu, kurā norādītā saistošā rīcība.
79. Ja pamatskolas skolēnam nav iegūts sekmīgs vērtējums vai nu mācību gadā, vai valsts pārbaudes darbā, tad programmas apguves laikā izglītojamajiem ir noteikts obligāts mācību stundu un individuālo/ grupu nodarbību apmeklējums. Mācību gada laikā (pa semestriem) klases audzinātājs balstoties uz Pedagoģiskās sēdes ieteikumu pārskata atzīmes (Ieliek labāko iegūto vērtējumu), ja ir atšķirības starp gadu laikā iegūtiem vērtējumiem.
80. Ja 11. vai 12. kl. skolēnam ir iegūts sekmīgs vērtējums mācību gadā un valsts pārbaudes darbā, tad tiek veiktas tādas pašas darbības kā pamatskolā. (sk. punktu 10.1., 10.2., 10.3., 10.4.,10.5.)
81. 10.kl skolēniem stundas ir jāapmeklē obligāti pat tad, ja viņš mācību gadu atkārto un jāiegūst vērtējums mācību priekšmetā. Mācību gada laikā (pa semestriem) klases audzinātājs, balstoties uz Pedagoģiskās sēdes ieteikumu, pārskaita atzīmes. (Ieliekot labāko iegūto vērtējumu)
82. Ja vidusskolēnam ir iegūts valsts pārbaudes darbā sertifikāts, bet nav gada vērtējuma mācību priekšmetā, tad stundas ir jāapmeklē un jāiegūst gada vērtējums.
83. Ja skolēns skolā uzņemts no citas skolas, kuras izglītības programma atšķiras no Rīgas 9. vidusskolas izglītības programmas, tad
83.1. iegūst vērtējumu pēc neapgūto mācību priekšmetu novērtēšanas (akadēmisko parādu) modeļiem:
83.1.1. modelis – skolēns kārto eksāmenu attiecīgajā mācību priekšmetā vai kursā. Eksāmena programmu saņem no attiecīgā mācību priekšmeta skolotāja un gatavojas patstāvīgi.
83.1.2. modelis – Skolēns kārto ne mazāk kā četras ieskaites pie attiecīgā mācību priekšmeta skolotāja. Pēdējā ieskaite jānokārto līdz datumam, ko norāda direktore ikgadējā rīkojumā par Akadēmisko parādu kārtošanu.
83.2. Ja skolēns iegūst gada vērtējumu mācību priekšmetā pēc neapgūto mācību priekšmetu kārtības, tad mācību priekšmeta skolotājs iegūto vērtējumu ieraksta protokolā un nodod direktora vietniekam mācību darbā līdz norādītajam termiņam.
83.3. Neapgūtos mācību priekšmetus vai kursus kārto tikai 11., 12. kl. skolēni pēc modeļu sistēmas.
84. Skolēnam, kurš skolā iestājies pēc 1. ieskaites un kuram nav apliecinoša dokumenta par atbilstošu zināšanu un prasmju līmeni no iepriekšējās mācību iestādes, konsultāciju laikā ir jāiegūst ieskaites vērtējums.
17. Noslēguma jautājumi
85. Dokuments tiek apstiprināts/saskaņots Metodiskās padomes sēdē un pie skolas direktora līdz ar to ir saistošs visiem Rīgas 9. vidusskolas pedagoģiskajiem darbiniekiem un skolēniem.
86. Atzīt par spēku zaudējušu 2017. gada 13. februāra Rīgas 9. vakara (maiņu) vidusskolas Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību Nr.VSV9-17-8-nts.
87. Grozījumi nolikumā tiek izdarīti ar direktora rīkojumu, balstoties uz Pedagoģiskās padomes sēdē izteiktajiem ieteikumiem.
Direktore
I. Dupate
Ābele 26544838
- pielikums
Rīgas 9. vidusskolas
2023.gada 26. janvāra iekšējiem noteikumiem Nr. VSV9-23-1-nts
Vērtējumu atbilstība un piemērojamība visos vecuma posmos un visās izglītības programmās
Apgūts (procentos) (formatīvais vērt.) | 1 -10 | 11 -21 | 22 -37 | 38 -42 | 43 – 58 | 59 – 74 | 75 -81 | 82 – 89 | 90 – 95 | 96 -100 | ||
Mutvārdu vērtējums | Ļoti, ļoti vāji | Ļoti vāji | Vāji | Gandrīz pietiekami | Pietiekami | Gandrīz labi | Labi | Ļoti labi | Teicami | Izcili | ||
Vērtējums līmeņos | Nepietiekams | Pietiekams | Optimāls | Augsts | ||||||||
Balles (summatīvais vērt.) | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
Solo taksonomija | S | S | S | T | T | T | A | A | P | P | ||
Solo taksonomija | Nosauc | Raksturo | Pierādi | Izmanto | ||||||||
Avots: ISEC
- pielikums
Rīgas 9. vidusskolas
- gada 26. janvāra iekšējiem noteikumiem Nr. VSV9-23-1-nts
- pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 27. novembra
noteikumiem Nr. 747
Skolēna mācību sasniegumu vērtēšana 10 ballu skalā
- Mācību sasniegumu vērtējumu 10 ballu skalā veido šādi kritēriji:
1.1. iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte;
1.2. apgūtās pamatprasmes mācību jomā un caurviju prasmes;
1.3. attīstītie ieradumi un attieksmes, kas apliecina vērtības un tikumus;
1.4. mācību sasniegumu attīstības dinamika.
- Skolēna mācību sasniegumus mācību priekšmetā izsaka 10 ballu skalā (10 – izcili, 9 – teicami, 8 – ļoti labi, 7 – labi, 6 – gandrīz labi, 5 – viduvēji, 4 – gandrīz viduvēji, 3 – vāji, 2 – ļoti vāji, 1 – ļoti, ļoti vāji). Nosakot vērtējumu 10 ballu skalā, kritēriji tiek izvērtēti kopumā.
- Skolēns iegūst vērtējumu 9 un 10 balles, ja:
3.1. ir apguvis zināšanas, izpratni un pamatprasmes mācību jomās, caurviju prasmes un spēj mācību saturu patstāvīgi izmantot jaunu zināšanu veidošanai un kompleksu problēmu risināšanai mainīgajās reālās dzīves situācijās;
3.2. prot risināt atbilstošas problēmas, pamatot un loģiski argumentēt domu, saskatīt un izskaidrot likumsakarības;
3.3. spēj atsevišķas zināšanas un prasmes sintezēt vienotā ainā, samērojot ar realitāti;
3.4. spēj patstāvīgi izteikt savu viedokli, definēt vērtējuma kritērijus, paredzēt sekas;
3.5. prot cienīt un novērtēt atšķirīgu viedokli, veicina sadarbību mācību problēmu risināšanā.
- Skolēns iegūst vērtējumu 6, 7 un 8 balles, ja:
4.1. spēj ar izpratni reproducēt mācību saturu (pilnā apjomā vai tuvu tam), saskata likumsakarības un problēmas, atšķir būtisko no mazsvarīgā;
4.2. prot izmantot zināšanas un prasmes, pēc parauga, analoģijas vai pazīstamā situācijā veic tipveida un kombinētus mācību uzdevumus;
4.3. uzdoto veic apzinīgi, parāda spējas, kā arī attīstītas gribas īpašības;
4.4. mācību satura pamatjautājumos pauž personisko attieksmi vairāk konstatācijas nekā analīzes līmenī;
4.5. ir apguvis sadarbības un saziņas prasmi;
4.6. mācību sasniegumi attīstās veiksmīgi.
- Skolēns iegūst vērtējumu 4 un 5 balles, ja:
5.1. ir iepazinis norādīto mācību saturu, prot atšķirt būtisko no mazsvarīgā, zina un var definēt jēdzienus, galvenos likumus un likumsakarības, risina lielāko daļu tipveida uzdevumu bez kļūdām;
5.2. mācību saturu izklāsta pietiekami skaidri un saprotami;
5.3. mācībās izmanto tradicionālas izziņas metodes, izpildot pedagoga norādījumus;
5.4. var izteikt personisko attieksmi, izmantojot iegaumēto mācību saturu;
5.5. maz attīstītas sadarbības un saziņas prasmes;
5.6. mācību sasniegumi attīstās.
- Skolēns iegūst vērtējumu 1, 2 un 3 balles, ja:
6.1. pazīst un spēj vienīgi uztvert mācību saturu, bet nespēj iegaumēt un reproducēt pietiekamu apgūstamā satura apjomu (vismaz 50 %), veic primitīvus uzdevumus tikai pēc parauga labi pazīstamā situācijā, bez kļūdām veic tikai daļu uzdevumu;
6.2. mācību saturu izklāsta, bet citiem nesaprotami, reti atšķir būtisko no mazsvarīgā;
6.3. personīgo attieksmi spēj paust epizodiski vai arī nav sava viedokļa;
6.4. nav attīstīta sadarbības prasme;
6.5. mācību sasniegumu attīstība ir nepietiekama.
- Skolēna mācību sasniegumu vērtējumu mācību priekšmetā 10 ballu skalā atbilstoši šiem noteikumiem, skolēnam plānotajiem sasniedzamajiem rezultātiem mācību jomā, kā arī mācību priekšmeta programmai konkrētā klasē detalizētāk nosaka mācību priekšmeta pedagogs.
- pielikums
Rīgas 9. vidusskolas
- gada 26. janvāra iekšējiem noteikumiem Nr. VSV9-23-1-nts
- pielikums
Ministru kabineta
2018. gada 27. novembra
noteikumiem Nr. 747
Skolēna mācību snieguma vērtēšana apguves līmeņos
- Skolēna sniegums atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam tiek vērtēts saskaņā ar šādiem kritērijiem:
1.1. demonstrēto zināšanu, izpratnes, pamatprasmju mācību jomā, caurviju prasmju un attieksmju apjoms un kvalitāte;
1.2. atbalsta nepieciešamība;
1.3. spēja lietot apgūto tipveida vai nepazīstamā situācijā.
- Skolēna sniegumu atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam izsaka ar līmeni “sācis apgūt”, ja:
2.1. skolēna sniegums (demonstrētās zināšanas, izpratne, pamatprasmes mācību jomā, caurviju prasmes un attieksmes) liecina, ka ir uzsākta plānotā sasniedzamā rezultāta apguve;
2.2. skolēns demonstrē sniegumu ar pedagoga atbalstu zināmā tipveida situācijā. Skolēnam nepieciešams atbalsts un regulāri pedagoga apstiprinājumi uzdevuma izpildei;
2.3. skolēnam jāturpina sistemātiski mācīties, lai sekmīgi apgūtu tālāko mācību saturu.
- Skolēna sniegumu atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam izsaka ar līmeni “turpina apgūt”, ja:
3.1. skolēna sniegums (demonstrētās zināšanas, izpratne, pamatprasmes mācību jomā, caurviju prasmes un attieksmes) liecina, ka plānotais sasniedzamais rezultāts sasniegts daļēji un tas nav noturīgs;
3.2. skolēns demonstrē sniegumu pārsvarā patstāvīgi tipveida situācijā, atsevišķā gadījumā arī mazāk zināmā situācijā, ja nepieciešams, izmanto atbalsta materiālus. Dažkārt nepieciešams pamudinājums, lai sekotu uzdevuma izpildei;
3.3. skolēnam jāturpina nostiprināt noteiktas atsevišķas zināšanas, izpratni, pamatprasmes mācību jomā, caurviju prasmes un attieksmes.
- Skolēna sniegumu atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam izsaka ar līmeni “apguvis”, ja:
4.1. skolēna sniegums (demonstrētās zināšanas, izpratne, pamatprasmes mācību jomā, caurviju prasmes un attieksmes) liecina, ka plānotais sasniedzamais rezultāts sasniegts pilnībā un tas ir noturīgs;
4.2. skolēns demonstrē sniegumu gan zināmā tipveida situācijā, gan nepazīstamā situācijā. Uzdevumu izpilda patstāvīgi;
4.3. skolēns ir sagatavots mācību satura turpmākai apguvei nākamajā klasē.
- Skolēna sniegumu atbilstoši plānotajam sasniedzamajam rezultātam izsaka ar līmeni “apguvis padziļināti”, ja:
5.1. skolēna sniegums (demonstrētās zināšanas, izpratne, pamatprasmes mācību jomā, caurviju prasmes un attieksmes) liecina, ka plānotais sasniedzamais rezultāts sasniegts padziļināti un tas ir noturīgs. Spēj pamatot atbilstošās stratēģijas izvēli;
5.2. skolēns demonstrē sniegumu zināmā tipveida situācijā, nepazīstamā un starpdisciplinārā situācijā;
5.3. skolēns ir sagatavots mācību satura turpmākai apguvei nākamajā klasē. Šis līmenis nenozīmē, ka skolēns ir pārsniedzis šajā klasē noteikto sasniedzamo rezultātu.
Izglītības un zinātnes ministra pienākumu izpildītājs,
labklājības ministrs Jānis Reirs
- pielikums
Rīgas 9. vidusskolas
2023.gada 26. janvāra iekšējiem noteikumiem Nr. VSV9-23-1-nts
Avots: Inita Kriškāne VISC Kompetenču projekta mācību satura eksperte
- pielikums
Rīgas 9. vidusskolas
2023.gada 26. janvāra iekšējiem noteikumiem Nr. VSV9-23-1-nts
|
| ||||
- Kontroldarbs ekonomikā 12.kl.
- variants
Šodien kopā noskaidrosim, ko Tu zini un kā proti izmantot un apstrādāt informāciju. Pirms pildi katru uzdevumu rūpīgi izlasi nosacījumus! Vēlu veiksmi! Sk. Kristīne Ābele
Cien., Kolēģi!
1.Pārbaudes darbam jābūt skaisti noformētam, atbilstoši lietvedības normām un skolas prasībām. (Šis darbs veido skolēna priekšstatu par Jums un skolu.)
2. Ja izmantojat citu autoru pārbaudes darbus (pārrakstiet datorā), tad jābūt atsaucēm.
3. Pārbaudes darbam jāpārbauda visi izziņas līmeņi.
4. Ja dodat skolēniem kopētus citu autoru darbus, tad tiem jābūt noformētiem vienalga uz skolas veidlapas, protams, ar atsauci.
5. Pie katra uzdevuma ir jābūt norādītām punktu skaitam, ko saņem par pilnīgu izpildi.
6. Tajos priekšmetos, kuros ir valsts pārbaudes darbi, pārbaudes darbam pēc uzbūves jābūt līdzīgam valsts paraugam, lai pieradinātu skolēnu un sagatavotu valsts pārbaudījumam.
7. Pārbaudes darbam noteikti ir jābūt nosaukumam un jānorāda klase, kurai tas domāts. Pārbaudes darbiem (nosaukumiem) jāsakrīt ar Pārbaudes darbu ciklogrammā minēto.
8. Pēc pārbaudes darba rakstīšanas skolēnam ir pašam jāieliek sava darba pašvērtējums.
9. Veidojot vērtēšanas skalu Procentuāls aprēķins
90-100% …….9 vai 10 P
75-89% ………7 vai 8 A
41-74%………5 vai 6 T
22-42% ………3 vai 4 S
1-21% ……….1 vai 2 S
10. Visu pārējo jautājiet MK vadītājiem vai K. Ābelei.
Pašvērtējums………………
Punkti | ||||||||||
Balles | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Procenti | 10-42% | 43-74% | 75-89% | 90-100% |
Apguves rādītājs | S | T | A | P |