RĪGAS 9. VIDUSSKOLA

Stāmerienas iela 8, Rīga, LV – 1006, tālrunis 67474334, e – pasts:r9vsk@riga.lv

IEKŠĒJIE NOTEIKUMI

Rīgā

21.01.2021.

Nr.VSV9-21-8-nts

Rīgas 9. vidusskolas pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas kārtība

Izdoti saskaņā Izglītības likuma 49.1 pantu un

Pārejas noteikumu 56.punktu un Ministru kabineta

2017.gada 22.augusta noteikumu

Nr.501 “Pedagogu profesionālās darbības

kvalitātes novērtēšanas organizēšanas kārtība”

12.punktu

1.Vispārīgie jautājumi

  1. Iekšējie noteikumi nosaka:

1.1. pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas (turpmāk – novērtēšana) kārtību izglītības iestādē;

1.2. novērtēšanas kritērijus;

1.3. pedagoga pašvērtējumu;

1.4. vērojamo mācību stundu vai nodarbību skaitu;

1.5. lēmuma apstrīdēšanas kārtību;

1.6. nosacījumus pedagogu profesionālās darbības kvalitātes pakāpes (turpmāk – kvalitātes pakāpe) piešķiršanas termiņam;

1.7. nosacījumus kvalitātes pakāpes piemaksas apmēram.

  1. Novērtēšana ir process, kura rezultātā izglītības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par konkrētā pedagoga profesionālās darbības kvalitāti, izsaka rekomendācijas un plāno pedagoga profesionālo kompetenču pilnveidi ilgtermiņā.
  1. Novērtēšana ietver:

3.1. pedagoga profesionālās darbības vērtējumu mācību stundās vai nodarbībās kārtējā mācību gadā;

3.2. pedagoga darba pašvērtējumu iepriekšējā mācību gadā un kārtējā mācību gadā.

2. Novērtēšanas norises posmi 

  1. Novērtēšana, ievērojot nepārtrauktību, norit deviņus mēnešus – no kārtējā kalendāra gada 1.septembra līdz nākamā kalendārā gada 31.maijam – un ietver četrus posmus – sagatavošanās, vērtēšanas norises, rezultātu apkopošanas un novērtēšanas komisijas (turpmāk – komisija) priekšlikuma izteikšanas un izglītības iestādes vadītāja lēmuma pieņemšanas posmu.
  1. Sagatavošanās posms ilgst ne vairāk kā 30 dienas, un tas ietver:

5.1. pedagoga pieteikšanos novērtēšanai;

5.2. komisijas izveidi un tās darbības uzsākšanu atbilstoši komisijas nolikumam.

  1. Pedagogam ir tiesības pieteikties uz novērtēšanu izglītības iestādē, kurā viņš pēdējā pilnā mācību gada laikā ir bijis iesaistīts vismaz vienas Izglītības likuma 49.1pantā minētās izglītības programmas īstenošanā.
  1. Ievērojot brīvprātības principu, pedagogs no kārtējā gada 1.septembra iesniedz izglītības iestādes vadītājam adresētu iesniegumu.
  1. Vērtēšanas norises posms ilgst ne vairāk kā septiņus mēnešus, un tas ietver:

8.1. pedagoga vadīto mācību stundu vai nodarbību novērošanu;

8.2. pedagoga darba pašvērtējuma aizpildīšanu un iesniegšanu komisijai.

  1. Vērojamo mācību stundu vai nodarbību skaitu veido:

9.1. pedagoga iniciēta mācību stunda vai nodarbība;

9.2 izglītības iestādes vadības vai komisijas iniciētas un ar kvalitātes pakāpes pretendentu saskaņotas divas mācību stundas vai nodarbības;

9.3. pedagoga iniciēta mācību stunda vai nodarbība un ar ārējo vērtētāju saskaņota mācību stunda vai nodarbība, ja pedagogs pretendē uz trešo kvalitātes pakāpi.

  1. Ja rodas iepriekš neparedzēti iemesli, pedagogam ir tiesības mācību stundas vērošanas laiku atlikt, par to iepriekš informējot komisijas priekšsēdētāju.
  1. Vērtēšanas norises posmā izglītības iestādes komisija novērtē pedagoga profesionālo darbību mācību stundās vai nodarbībās, ņemot vērā noteiktos kritērijus.
  1. Rezultātu apkopošanas posms ilgst ne vairāk kā vienu mēnesi, un tas ietver:

12.1. pedagoga darba kvalitātes pašvērtējuma aizpildīšanu;

12.2. novērtēšanas rezultātu apkopošanu par pedagoga profesionālo darbību mācību stundās vai nodarbībās un pedagoga pašvērtējumā;

12.3. komisijas organizētas individuālas pārrunas ar pedagogu par novērtēšanas rezultātiem;

12.4. komisijas priekšlikuma par kvalitātes pakāpes piešķiršanu vai atteikumu piešķirt kvalitātes pakāpi sagatavošanu.

  1. Izglītības iestādes vadītājs pieņem lēmumu un izdod rīkojumu par kvalitātes pakāpes piešķiršanu vai atteikumu piešķirt kvalitātes pakāpi līdz kārtējā gada 31.maijam.
  1. Izglītības iestādes vadītājam ir tiesības atņemt pedagogam piešķirto kvalitātes pakāpi, ja tiek konstatēta pedagoga rīcības neatbilstība Izglītības likuma 51.pantā minētajiem pedagoga vispārīgajiem pienākumiem un pedagoga profesionālās darbības raksturojošiem kritērijiem, saskaņojot šādu lēmumu ar pedagogu.
  1. Katru gadu izglītības iestādes vadītājs par pieņemto lēmumu paziņo pedagogam personīgi pret parakstu un izskaidro lēmuma saturu.

3. Novērtēšanas kritēriji un novērtēšanas rezultāts 

  1. Pedagoga profesionālās darbības kvalitāti novērtē atbilstoši profesionālās darbības novērtēšanas kritērijiem, kuri ir iekļauti pedagoga pašvērtējumā šādos pielikumos:

16.1. pedagoga, kurš īsteno vispārējās izglītības programmu (t.sk. pirmsskolas izglītības programmas) un profesionālās ievirzes mākslas un mūzikas izglītības programmu un pretendē uz 1.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 1.pielikums;

16.2. pedagoga, kurš īsteno vispārējās izglītības programmu un profesionālās ievirzes mākslas un mūzikas izglītības programmu un pretendē uz 2. vai 3.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 2.pielikums;

16.3. sociālā pedagoga, kurš pretendē uz 1.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 3.pielikums;

16.4. sociālā pedagoga, kurš pretendē uz 2. vai 3.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 4.pielikums;

16.5. izglītības psihologa, kurš pretendē uz 1.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 5.pielikums;

16.6. izglītības psihologa, kurš pretendē uz 2. vai 3.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 6.pielikums;

16.7. pedagoga, kurš īsteno interešu izglītības programmu un pretendē uz 1.kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 10.pielikums;

16.8. pedagoga, kurš īsteno interešu izglītības programmu un pretendē uz 2. vai 3. kvalitātes pakāpi, pašvērtējums – 11.pielikums.

  1. Katru kvalitātes rādītāju raksturo pedagoga darba pienākumu izpilde atbilstoši noteiktam kritēriju kopumam. Katra novērtēšanas kritērija izpildi atbilstošai mērķgrupai nosaka kvalitātes vērtēšanas līmeņi, kas izteikti punktos.
  1. Veicot novērtēšanu, komisija summē iegūtos punktus pedagoga vadītajās mācību stundās vai nodarbībās un pedagoga pašvērtējumā.
  1. Pēc novērtēšanas komisija izsaka vienu no šādiem priekšlikumiem:

19.1. par 1. kvalitātes pakāpes piešķiršanu pedagogam, ja novērtēšanā iegūtais kopējais punktu skaits ne mazāks kā 70 procenti no maksimāli iespējamā punktu skaita;

19.2. par 2. kvalitātes pakāpes piešķiršanu pedagogam, ja novērtēšanā iegūtais kopējais punktu skaits ne mazāks kā 80 procenti no maksimāli iespējamā punktu skaita;

19.3. par 3. kvalitātes pakāpes piešķiršanu pedagogam, ja novērtēšanā iegūtais kopējais punktu skaits ne mazāks kā 90 procenti no maksimāli iespējamā punktu skaita;

19.4. par atteikumu piešķirt kvalitātes pakāpi.

  1. Ja pedagogs, pretendējot uz iesniegumā norādīto kvalitātes pakāpi, ir pārsniedzis kvalitātes pakāpes piešķiršanai noteikto novērtējumu (punktos), pedagogam nepiešķir augstāku kvalitātes pakāpi.
  1. Ja pedagogs, pretendējot uz iesniegumā norādīto kvalitātes pakāpi, nav sasniedzis kvalitātes pakāpes piešķiršanai noteikto pietiekamo novērtējumu (punktos), izglītības iestādes vadītājs var piešķirt zemāku kvalitātes pakāpi, saskaņojot šādu lēmumu ar pedagogu.
  1. Izglītības iestādes vadītājs piešķir kvalitātes pakāpi uz vienu, diviem vai trijiem gadiem, ņemot vērā pedagoga novērtēšanas procesa rezultātus, kvalitatīva pedagoģiskā procesa īstenošanu ilgtermiņā, kā arī dalību izglītības iestādes metodiskā darba pilnveidē ieguldījumu izglītības iestādes attīstības plāna izstrādē un īstenošanā.
  1. Katru gadu uz 1.septembri izglītības iestāde vadītājs nosaka piemaksas apmēru pedagogam par iegūto kvalitātes pakāpi, ņemot vērā izglītības iestādei piešķirtās valsts budžeta mērķdotācijas un pašvaldības finanšu līdzekļu apmēru.

4. Kārtība, kādā apstrīd lēmumu par kvalitātes pakāpes piešķiršanu, atteikšanu vai atņemšanu

  1. Lēmumu par kvalitātes pakāpes piešķiršanu, atteikšanu vai atņemšanu pedagogam ir tiesības 5 (piecu) darba dienu laikā pēc lēmuma paziņošanas apstrīdēt izglītības iestādes vadītājam.
  1. Izglītības iestādes vadītājs pēc pedagoga iesnieguma par lēmuma par kvalitātes pakāpes piešķiršanu vai atteikšanu apstrīdēšanu saņemšanas izveido apelācijas komisiju 5 (piecu) cilvēku sastāvā, iekļaujot 2 (divus) ārējos vērtētājus no Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta.
  1. Komisijai ir tiesības pieprasīt pedagogam papildu materiālus, kas apliecinātu pedagoga pašvērtējumā iekļauto informāciju un vērtējuma objektivitāti un pedagoga rīcības atbilstību Izglītības likuma 51.pantā minētajiem pedagoga vispārīgajiem pienākumiem un pedagoga profesionālās darbības raksturojošiem kritērijiem.
  1. Komisija 1 (viena) mēneša laikā izskata iesniegumu un izsaka priekšlikumu par kvalitātes pakāpes piešķiršanu vai atteikumu piešķirt kvalitātes pakāpi.
  1. Ja pieņemts lēmums par atteikumu piešķirt kvalitātes pakāpi, pedagogam ir tiesības pretendēt uz to pašu vai citu kvalitātes pakāpi pēc viena izglītības iestādē nostrādāta mācību gada.
  2. Pedagoga iesniegumu par kvalitātes pakāpes atņemšanu izglītības iestādes vadītājs izskata Darba likuma 94.panta kārtībā.

 

 

Direktore

I.Dupate

 

Dupate 67474333

Scroll to Top