Pašvērtējuma ziņojums 2021

RĪGAS 9. VIDUSSKOLA

Reģ. Nr. 3714900782, Stāmerienas iela 8, Rīga, LV-1006,

tālr. +371 67551531, e-pasts  r9vsk@riga.lv

PAŠNOVĒRTĒJUMA

 ZIŅOJUMS

 Publiskojamā daļa

SASKAŅOTS

 Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta direktors

(dokumenta saskaņotāja pilns amata nosaukums)

  

Māris Krastiņš

(paraksts)

 

(vārds, uzvārds)

   

(datums)

  

 

 

Rīga 2021

 

1.    IZGLĪTĪBAS IESTĀDES VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS

1.1.    Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2020./2021.m.g.

2020./2021. mācību gadā uz 1. septembri Rīgas 9. vidusskolā  no 7. līdz 12. klasei mācās 348 izglītojamie sadalījumu pa programmām un klašu grupām skat. 1. attēlā. Visas izglītības programmas tiek īstenotas juridiskā adresē Stāmerienas ielā 8.

Izglītības programmas nosaukums

Izglītības programmas kods

Licence

Izglītojamo skaits izglītības iestādē uzsākot programmas apguvi  vai uzsākot 2020./2021.m.g.

Izglītojamo skaits izglītības iestādē noslēdzot programmas apguvi vai noslēdzot 2020./2021.m.g.

Nr.

Licencēšanas datums

Pamatizglītības otrā posma

 (7.-9.klase) programma

23011111

V_1591

01.08.2019.

23

29

Pamatizglītības 2. posma

(7.- 9.klase) programma

23011111

V_2398

30.04.2020.

3

2

Pamatizglītības otrā posma

 (7.-9.klase) programma

23011113

V_1594

01.08.2019.

10

6

Pamatizglītības 2. posma

(7.-9.klase) mazākumtautību programma

23011121

V_2399

30.04.2020.

2

8

Pamatizglītības otrā posma

(7.-9.klase) mazākumtautību programma

23011121

V_1592

01.08.2019.

34

31

Speciālās pamatizglītības otrā posma

 (7.-9.klase) programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem

23015611

V_1688

14.08.2019.

8

8

Speciālās pamatizglītības otrā posma

(7.-9.klase) mazākumtautību programma izglītojamajiem ar mācīšanās traucējumiem

23015621

V_3911

28.08.2020.

4

4

Vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programma

31011012

V_1595

01.08.2019.

56

39

Vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programma

31011012

VK_1597

01.08.2019.

27

22

Vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programma

31011013

V_1596

01.08.2019.

65

45

Vispārējās vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena mazākumtautību programma

31011023

V_1599

01.08.2019.

33

25

Vispārējās vidējās izglītības programma

31016011

V_2751

17.06.2020.

54

23

Vispārējās vidējās izglītības programma

31016013

V_2752

17.06.2020.

29

14

  1. attēls. Izglītojamo sadalījums pa programmām

2020./21.m.g. vispārējās vidējās izglītības programmā skolēni varēja izvēlēties padziļināti apgūt Pirmā svešvaloda (angļu valoda) C1, Sociālās zinātnes II, Dizains un tehnoloģija II, Vēsture II, Kultūra un māksla II.

1.2.    Pedagogu un atbalsta personāla nodrošinājums

Nr.p.k.

Informācija

Skaits

Komentāri

1.     

Pedagogu skaits izglītības iestādē, noslēdzot 2020./2021.māc.g. (31.08.2021.)

37

Pedagogu mainība dabiska. (Mazāk kā 5%). Pēc paša vēlēšanās aizgājis 1 pedagogs.

2.     

Ilgstošās vakances izglītības iestādē (vairāk kā 1 mēnesi) 2020./2021.māc.g.

Nav

 

3.     

Izglītības iestādē pieejamais atbalsta personāls izglītības iestādē, noslēdzot 2020./2021.māc.g.

9

izglītības psihologs -2,

sociālais pedagogs -1,

logopēds-0,

speciālais pedagogs- 0, pedagoga palīgs -4,

skolas medmāsa-1,

karjeras konsultants-1.

2.attēls. Vispārīga informācija par personālu

1.3.    Informācija, kura atklāj izglītības iestādes darba prioritātes un plānotos sasniedzamos rezultātus 2021./2022.māc.g.

Prioritāte 2021./2022.māc.g. – Kompetenču pieejā balstīta  mācību satura ieviešana 8. un 11. klasēs.

Sasniedzamie rezultāti:

Kvalitatīvi:

  1. Mācību grāmatu literatūras fonda atjaunināšana atbilstoši jaunajam izglītības standartam.
  2. Pārbaudes darbu ciklogrammu izstrāde 8. un 11.kl. un iekļaušana skolas pārbaudes darbu grafikā.
  3. Pedagogu profesionālās pilnveide atbilstoši nepieciešamībai.
  4. Izglītības iestādes vadītājs pārrauga mācību satura ieviešanas procesu 8. un 11. klasēs.

Kvantitatīvi:

  1. 100% skolotāji ir izstrādājuši tematiskos plānus atbilstoši jaunajam standartam.
  2. 100% skolotāju, plānojot mācību stundu, ievēro SOLO taksonomiju.
  3. 100% skolotāji zina, kas ir efektīva mācību stunda.
  4. Skolotājs (100%) ir izveidojis un vadījis 1 atklāto stundu 8. un 11.kl.
  5. Izglītības iestādes vadītājs vēros 1 atklāto stundu katram pedagogam.

Prioritāte 2021./2022.māc.g. – Izglītojamo priekšlaicīgi mācību pārtraukšanas samazināšana obligātajā izglītības posmā.

 

Sasniedzamie rezultāti:

Kvalitatīvi:

  1. Apzināt skolēnus, kas neattaisnoti kavē stundas.
  2. Samazināt atskaitāmo skolēnu skaitu par 10%
  3. Veicināt klases audzinātāju atbildību un informētību par katru jaunieti.
  4. Pilnveidot sadarbības sistēmu starp mācību priekšmeta skolotājiem un audzinātājiem.
  5. Veicināt jauniešu iesaisti skolas aktivitātēs.
  6. Izglītības iestādes vadītājs regulāri piedalās atbalsta grupas sapulcēs par riska grupas jauniešiem.

Kvantitatīvi:

  1. Palielināt par 30% skolēnu iesaisti projektā “PUMPURS”.
  2. Palielināt par 20% konsultāciju apmeklējumu.
  3. 1x mēnesī izglītības iestādes vadītājs tiekas individuāli ar riska grupas jauniešiem atbalsta grupas ietvaros.

Prioritāte 2021./2022.māc.g. – Skolas attīstības plāna izvērtējums un jauna attīstības plāna izstrāde.

 

Sasniedzamie rezultāti:

Kvalitatīvi:

  1. Veikt EDURIO aptauju skolēniem, skolotājiem, vecākiem par skolas darba jomām.
  2. Veikt skolas pašvērtējumu.
  3. Izvirzīt jaunas darba prioritātes turpmākajiem trim gadiem, balstoties uz skolas pašvērtējumu un aptauju rezultātiem.
  4. Izstrādāt jaunu skolas Attīstības plānu.
  5. Apstiprināt Attīstības plānu skolas padomē un saskaņot ar Rīgas domes Izglītība, kultūras un sporta departamentu.
  6. Izglītības iestādes vadītājs attīstības plāna izvērtēšanā un izstrādē nodrošina procesa virzību, atbild par Attīstības plāna pēdējo redakciju

Kvantitatīvi:

  1. 80% pedagogu piedalās attīstības plāna izstrādē.
  2. Izglītības iestādes vadītājs organizē 3 darba grupas, kuras laika periodā no 2022.gada janvāra līdz maijam izstrādā jaunu attīstības plānu 2022.-2026.g.

2.    IZGLĪTĪBAS IESTĀDES DARBĪBAS PAMATMĒRĶI

  • Izglītības iestādes misija – veicināt domājošas un atbildīgas personības izaugsmi atbalstošā skolas vidē.
  • Izglītības iestādes vīzija par izglītojamokritiski domājoša un konkurētspējīga personība.
  • Izglītības iestādes vērtības cilvēkcentrētā veidā – integrācija, attīstība, sadarbība.

 

 

 

 

 

  • /2021.mācību gada darba prioritātes (mērķi/uzdevumi) un sasniegtie rezultāti

Izvirzītā prioritāte

Sasniegtie rezultāti

 

Kompetenču pieejā balstīta  mācību satura ieviešana 7. un 10.klasēs

Kvalitatīvi un kvantitatīvi:

Lai nodrošinātu mūsdienīgu mācību procesu, tika pārstrādāti mācību priekšmetu programmu tematiskie plānojumi, iekļaujot karjeras izglītību, diferencētu vērtēšanu un jauno mācību saturu (S:\Kopigie-darbinieki\MĀCĪBU DARBS\Mācību priekšmetu programmas atbilstoši Skolas IP)

Visi pedagogi ir  izstrādājuši savus mācību un metodiskos materiālus 7. un 10.kl.

95% skolotāji ir piedalījušies tālākizglītības kursos par jauno kompetenču pieeju.

Skolēni pilnībā tiek nodrošināti ar mācību grāmatām un darba burtnīcām.

Lielākā daļa pedagogi strādājuši darba grupās par šo tēmu.

Skolas MK vadītāji organizēja 6 sanāksmes par jauno mācību saturu un pieeju.

Skolā ir vadītas 10 atklātās stundas attālināti.

Pedagoģiskajā sēdēs ir runāts un analizēts pedagogu darbs ar jauno mācību saturu un izdarīti secinājumi.

 

 

 

Pilnveidot mācību darba

diferenciāciju

Kvalitatīvi un kvantitatīvi:

Visi skolotāji atbilstoši tematiskajam plānojumam izstrādā pārbaudes darbu ciklogrammas, kuras tiek apkopotas pa klašu grupām un, uzsākot jaunu mācību gadu, tiek ievietotas skolas mājas lapā. (http://www.r9vmvsk.edu.lv). Pārbaudes darbu ciklogrammas tiek izvietotas arī katrā mācību kabineta stendā.

Veicot skolotāju pārbaudes darbu izvērtējumu tika konstatēts, ka 94% skolotāji iekļauj dažāda līmeņa uzdevumus, lai nodrošinātu diferencētu mācību darba sasniegumu izvērtējumu.

Visi skolotāji ir izveidojuši mācību materiālus speciālās izglītības programmas jauniešiem.

Veicot attālināto stundu vērošanu tika konstatēts, ka 92% gadījumu mācību darbs bija plānots ņemot vērā skolēnu iepriekšējās zināšanas un prasmes. Skolotāji plānoja mācību darba diferenciāciju.

Veicot attālināto stundu vērošanu tika konstatēts, ka 83% izglītojamie pilnveido savas pašnovērtējuma prasmes un novērtē savus ikdienas mācību sasniegumus. Tiek izmantotas dažādas pašvērtējuma formas.

Skolā mācību gada laikā ir notikušas divas pedagogu sapulces, lai izvērtētu paveikto mācību darba diferenciācijas uzlabošanā skolā. 

 

 

 

Pozitīvas sadarbības pieredzes

popularizēšana.

Kvalitatīvi un kvantitatīvi:

98% pedagogu uzskata, ka skolā ir uzlabota informācijas aprite.

Visa aktuālā informācija ir atrodama skolvadības sistēmā Mykoob pie skolas ziņojumiem.

Regulāri tiek atjaunota skolas mājas lapa.

Regulāri tiek atjaunoti ieraksti skolas sociālajos tīklos kā Facebook un Instagram.

Katru pirmdienu plkst. 14.20 ir ieplānots laiks sadarbībai metodiskajās grupās un informatīvai sapulcei visam pedagoģiskajam personālam. Šajā laikā netiek ieplānotas mācību stundas.

Lielākā daļa skolotāji regulāri savas metodiskās jomas ietvaros dalās ar savu tālākizglītības un ikdienas darba pieredzi.

  •  

 

3         

3.    KRITĒRIJU IZVĒRTĒJUMS

3.1. Kritērija “Administratīvā efektivitāte” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Esam  vienota komanda, kas izstrādājusi skolas Pašvērtējumu pēc jaunās metodikas.

Nepieciešams skaidrot skolas vīziju.

Esam iesaistījuši visu kolektīvu, skolēnus un vecākus skolas pašnovērtēšanā.

Aktualizēt un precizēt kopā ar dibinātāju izvirzītos skolas mērķus.

3.2. Kritērija “Vadības profesionālā darbība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Direktores profesionalitāte, līderība, prasme pieņemt lēmumus un uzņemties atbildību, komunicēt ar visiem iesaistītajiem.

Pilnveidot zināšanas par aktuālajiem pētījumiem izglītībā.

3.3. Kritērija “Atbalsts un sadarbība” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

 

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Direktores, vadības komandas, skolotāju skolēnu un vecāku prasme savstarpēji sadarboties.

Organizēt izglītojošas nodarbības pedagoģijas jautājumos vecākiem un sniegt atbalstu bērnu audzināšanas jautājumos.

 

Iniciatīva atvērt sākumskolas un pamatizglītības 1. posma izglītības programmas.

 

Izveidot darba grupu sadarbībai ar vietējo kopienu. (Teikas apkaimes biedrība)

3.4. Kritērija “Pedagogu profesionālā kapacitāte” stiprās puses un turpmākas attīstības vajadzības

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

Visiem pedagogiem, kuri strādā izglītības iestādē, ir normatīvajos aktos noteiktā nepieciešamā izglītība un profesionālā kvalifikācija.

Veicināt pedagogu iesaisti profesionālās kvalitātes novērtēšanā.

 

Skolai nepieciešams speciālais pedagogs.

4.    INFORMĀCIJA PAR LIELĀKAJIEM ĪSTENOTAJIEM PROJEKTIEM PAR 2020./2021.MĀC.G.

Skolas pedagogi aktīvi iesaistās projektos – gan starptautiskajos, gan lokāla mēroga, kas veicina pedagoģisko prasmju pilnveidi. Skolai ir regulāra sadarbība ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamentu, kā  arī  ar  citām  Rīgas  pašvaldības  nodaļām  un  departamentiem.  Skola  īsteno  mērķtiecīgu sadarbību ar pašvaldības, valsts institūcijām un nevalstiskajām organizācijām, veidojot projektus.

  • /21.m.g. skola turpināja piedalīties NORDPLUS Junioru programmas starptautiskā projektā „INTELLECTUAL PROPERTY AWARENESS – ROOTS FOR INNOVATION AT SCHOOL“ (Projekta nr. NPJR-2019/10275) https://www.nordplusonline.org/ Projekta koordinators Lietuva.  Projektā piedalījās 4 skolotāji no mūsu skolas un tika izstrādāts metodisks līdzeklis skolotājiem kā saprast, atpazīt un mācīt, kas ir inovācijas, inovatīvu domāšanu un darīšanu. Projekta rezultātā tika izstrādāta grāmata “METHODOLOGY FOR INNOVATION INTEGRATION INTO CURRICULUM”.  Plašāka informācija par projektu skolas mājas lapā http://www.r9vmvsk.edu.lv/Nordplus_2019.html
  • Skola turpināja dalību Eiropas Sociālā fonda projektā Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”  projekts “PuMPuRS”.

Izvērtējot izglītojamo individuālos plānus 2020./2021. m. g. 1. semestrī IAP izstrāde un ietverto atbalsta pasākumu īstenošana ir veicinājusi izglītojamā problēmu risināšanu visiem 25 izglītojamiem, no kuriem 13 izglītojamiem priekšlaicīgas  mācību pamešanas risks samazinājās, bet 12 izglītojamiem nemainījās.

Izvērtējot izglītojamo individuālos plānus 2020./2021. m. g. 2. semestrī IAP izstrāde un ietverto atbalsta pasākumu īstenošana ir veicinājusi izglītojamā problēmu risināšanu visiem 13 izglītojamiem, no kuriem 12 izglītojamiem priekšlaicīgas  mācību pamešanas risks samazinājās, bet 1 nemainījās.

Projektā Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai 2021./2022. m. g. piedalījās 10 dažādu mācību priekšmetu skolotāji, arī skolas atbalsta personāls. Izglītojamie saņēma individuālās konsultācijas dažādos mācību priekšmetos – bioloģijā, ķīmijā, latviešu valodā, matemātikā, mazākumtautības valodā un literatūrā.   

Plašāka informācija par projektu skolas mājas lapā http://www.r9vmvsk.edu.lv/PuMPuRS.html .

  • Skola turpināja dalību Latvijas valsts simtgades iniciatīvas “Latvijas skolas soma” projektā. Skolas projekta koordinatore Una Anaite.

Izvērtējot sasniegtos rezultātus esam priecīgi, ka arī attālinātā procesā nodrošinājām 4 skolēnu mācību ekskursijas digitāli. Projektā piedalījās visas skolas klases un klašu audzinātāji.  Plašāka informācija par projektu skolas mājas lapā http://www.r9vmvsk.edu.lv/skolassoma.html .

5.    INFORMĀCIJA PAR INSTITŪCIJĀM, AR KURĀM NOSLĒGTI SADARBĪBAS LĪGUMI

 

  • Skola turpina sadarbību ar portālu “Uzdevumi.lv”. Šajā mācību gadā tika nopirktas 100 licences un izsniegtas un 12.kl. skolēniem. https://www.uzdevumi.lv/
  • Skola turpina sadarbību ar “Junior Achievement Latvia (JA Latvia)”, lai veicinātu jauniešu uzņēmējdarbības prasmju attīstību. JA Latvia katru gadu nodrošina Eiropā aprobētu un Latvijas vajadzībām pielāgotu praktiskās biznesa izglītības programmu. https://jalatvia.lv/par_mums

6.    AUDZINĀŠANAS DARBA PRIORITĀTES TRIM GADIEM UN TO IEVIEŠANA

6.1.     Prioritātes

Mācību gads

Prioritāte

Plānotie sasniedzamie rezultāti

2020./2021.

Izglītojamo izpratnes veicināšana par drošību un veselību kā vērtībām.

1.   Skolas iekšējie kārtības  un drošības noteikumus ievēro visi skolēni.

2.   Droša skolas vide visiem.

3.   Pasākumu organizēšana saistībā ar skolēnu drošību un veselību.

4.   Audzināšanas jautājumu integrēšana visos mācību priekšmetos.

5.   Pilnveidot sadarbība ar skolas atbalsta personālu.

2021./2022.

Attīstīt skolēnos piederības apziņu un lepnumu par skolu.

1.   Piederības savai valstij, savai skolai pilnveidošana.

2.   Valsts svētku svinēšana skolā, patriotiskā audzināšana, atceres dienu atzīmēšana.

3.    Skolas pasākumu organizēšana, ievērojot skolas tradīcijas.

2022./2023.

Pozitīvas un cieņpilnas saskarsmes veicināšana izglītības iestādē un       ārpus tās.

1.    Īstenot pasākumus pozitīvas uzvedības veicināšanai.

2.   12 tikumu iedzīvināšana izglītojamā ikdienā (tikumiskās audzināšana).

3.   Skolēna brīvas domāšanas un rīcības izpausmes veicināšana.

4.   Atbalsta sniegšana izglītojamajiem individuālo prasmju attīstībai.

6.2.        Secinājumi pēc mācību gada izvērtēšanas audzināšanas darbā

Īstenojot audzināšanas darbu Rīgas 9. vidusskolā 2020./2021.m.g., izglītojamiem  sniegts regulārs atbalsts mācību un audzināšanas darbā dažādos atbalsta pasākumos attālinātā mācību procesa laikā. Izvērtējot izvirzītās prioritātes,  sasniegtos rezultātus secinām, ka ir stiprināta izglītojamo psihoemocionālā un fiziskā veselība. Visi skolēni ievēro Skolas iekšējo kārtības  un drošības noteikumus. Skolēni uzskata, ka kolas vide ir droša. Arī attālinātā procesa laikā tika realizēti individuāli sporta pasākumi skolas apkaimē (orientēšanās ar uzdevumiem), veicinot izpratni par veselību kā vērtību. Attālinātā procesa laikā norisinājās dažādi audzinoši un izglītojoši pasākumi ZOOM vidē. Secinām, ka izvirzītā prioritāte īstenota, pamatojoties uz skolēnu individuālām atsauksmēm audzinātājiem, EDURIO aptauju.

7.    CITI SASNIEGUMI

  • Mēs lepojamies ar savu skolēnu Mārtiņu Jaunzemi – 100 gades stipendiāts arī mūsu skolā.

Esam lepni, ka mūsu skolotāji aktīvi izmanto modernās tehnoloģijas, aktīvi attālinātā procesa laikā lietoja ZOOM un citus rīkus. No platformas uzdevumi.lv esam saņēmuši Atzinību par aktīvu portāla izmantošanu un mācību procesa modernizēšanu.

  • Izglītības iestādes informācija par galvenajiem secinājumiem pēc valsts pārbaudes darbu rezultātu izvērtēšanas par 2020./2021.mācību gadu un par sasniegumiem valsts pārbaudes darbos pēdējo trīs gadu laikā.

 

Skolēnu sasniegumu analīzei valsts pārbaudes darbos un centralizētajos eksāmenos skolā tiek izmantoti trīs pamata indikatori:

  1. skolas rezultātu dinamika pa gadiem;
  2. salīdzinājums ar vidusskolām;
  3. salīdzinājums ar valsti.

Indikatoru izveidei izmantots VISC mājas lapā pieejamais rādītājs – vidējais rādītājs (vidējais kopvērtējuma %). Vidējo sasniegumu analīzē tiek izmantoti skolēnu iegūtie vērtējumi pret maksimāli iespējamo attiecīgajā eksāmenā. Šie dati ir izteikti % jeb kopprocentos un salīdzināti dinamikā. Līdz 2019. m.g. skola bija vakarskola un tika analizēti vakarskolu dati. No 2020. gada sevi salīdzinām ar citām vidusskolām.

  • kl. valsts pārbaudes darbu un eksāmenu rezultāti

Šajā mācību gadā (20./21.m.g.), ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtas situāciju, 9.kl. varēja nelikt Valsts pārbaudes darbus. Mazākumtautību programmas  daži jaunieši izvēlējās kārtot latviešu valodas (valsts valodas) eksāmenu.

Analizējot iepriekšējo gadu 9.kl. eksāmenu rezultātu  Valsts valodā datus var redzēt, ka skolēnu sasniegumi 3 mācību gadu dinamikā ir mainīgi. (3.pielikums) Salīdzinot ar valsts rādītājiem, skolas rezultāti ir vājāki, to ietekmē skolēnu vājās priekšzināšanas. Pie mums jaunieši atnāk pamatā uz 8.kl. un daudzi tikai uz 9.kl. ar vājām latviešu valodas zināšanām. Daudzi jaunieši mācās atkārtoti 9.klasē.

Būtiski uzsvērt, ka, analizējot Pedagoģiskajā sēdē skolēnu rezultātus eksāmenā un vērtējumus mācību gadā, pastāv cieša korelācija starp eksāmenā iegūto līmeni un vērtējumu mācību gadā. Visu mācību gadu skolēni ir saņēmuši atbilstošu zināšanu un pamatprasmju novērtējumu. Arī skolas izmēģinājuma eksāmenu rezultāti korelē ar eksāmena rezultātiem.

  • kl. valsts pārbaudes darbu un eksāmenu rezultāti

 

Analizējot  visu centralizēto eksāmenu rezultātus 12. klasēm kopumā, var teikt, ka skolēnu sasniegumi centralizētajos eksāmenos atbilst Gausa līknes  normālsadalījumam. Tas nozīmē, ka eksāmena grūtības pakāpe ir piemērota gan spējīgiem, gan viduvējiem, gan vājiem skolēniem. Lielākā daļa skolēnu Rīgas 9. vidusskolā eksāmenos ir saņēmuši  kopvērtējumā no 30% līdz 60%, kas ir atbilstoši skolēnu spējām. Skolas rezultāti ir līdzīgi vai nedaudz sliktāki kā vidusskolās, vājāki nekā valstī vidēji. Tāpat kā ikvienā skolā arī mūsējā ir gan ļoti spējīgi, gan ļoti vāji skolēni. Skolēnu rezultāti centralizētajos eksāmenos korelē ar mācību rezultātiem ikdienas darbā, bet tie ir augstāki nekā mācību sasniegumi (vērtējumi), kad ieradās mācīties mūsu skolā. Lielākā daļa vidusskolēni pie mums atnāk uz 11. klasi no tehnikumiem.

Analizējot skolēnu eksāmenu rezultātus latviešu valodā, redzama stabila dinamika, bez statistiski būtiskām izmaiņām. Skola realizē mazākumtautību izglītības programmu, kas ietekmē skolas kopējos rezultātus latviešu valodā. Salīdzinot datus starp latviešu plūsmas klasēm un mazākumtautību klasēm, ir skaidri redzama objektīva atšķirība. 2021.gadā eksāmenu rezultāti latviešu valodā ir uzlabojušies par 3,9%, bet tas ir statistiski maznozīmīgi. Kā katru gadu arī šogad redzam, ka vislielākās grūtības skolēniem sagādā tekstveide.

Vērtējot matemātikas eksāmena rezultātus pa gadiem, ir vērojama rezultātu pasliktināšanās, bet tas ir redzams arī valstī. Matemātikas skolotāji skolā, vērtējot un meklējot cēloņus, atkārtoti min faktu, ka kopumā skolēniem ir atšķirīga matemātikas mācīšanās pieredze, vājas pamatzināšanas, liels pārtraukums mācībās, vāja mācību motivācija, neprasme jēgpilni lasīt uzdevumus, vāja prasme pielietot izmantojamās formulas u.c. Gadu no gada skolotāji strādā, lai palīdzētu skolēniem. Vērtējot katra skolēnu individuālo izaugsmi, tā ir vērojama, un mēs par to priecājamies. 2021.gadā salīdzinājumā ar 2020. gadu nekas nav mainījies matemātikas eksāmenu vidējos rezultātos. Skolēniem lielas grūtība sagādā matemātikas zināšanu un prasmju pielietojums 3. eksāmena daļā, kad jāpierāda prasme  risināt nestandarta situācijas.

Analizējot skolēnu sniegumu svešvalodu eksāmenos, ir redzams, ka skolēni labāk zina krievu val. nekā angļu val. Svešvalodu eksāmenu rezultāti mums ir tādi paši kā valstī vidēji. Skolēnu vidējais rezultāts angļu valodā 2021. g. ir audzis  par 6% nekā 2020.g. Vērtējot iemeslus, secinājām, ka 2021.g. skolēnu priekšzināšanas angļu valodā bija labākas salīdzinājumā ar citiem gadiem. Līdz ar to mācību procesā bija vieglāk sasniegt lielāku izaugsmes dinamiku. Vērtējot skolēnu individuālo sniegumu, redzam, ka 65% skolēni ir kārtojuši eksāmenu ar kopvērtējumu no 60-100%.  

Citus eksāmenus 2020./21. m.g. skolēni nekārtoja.

Lai uzlabotu skolēnu mācību sasniegumus eksāmenos 2021./22.m.g. jāpalielina skolēnu izaugsmes dinamikas analīzes biežums no 2x uz 4x mācību gada laikā.  Pilnveidot izglītojamo prasmi vērtēt savu mācīšanos un domāšanu, lai skolēns apzinātos, ka viņam ir pašam jāgrib paaugstināt rezultatīvos rādītājus, piem., no 4 ballēm uz 5 ballēm.

Rīgas 9. vidusskolas direktore                                                                                            Ilze Dupate

 

Scroll to Top