
RĪGAS 9. VIDUSSKOLA
Stāmerienas iela 8, Rīga, LV – 1006, tālrunis 67474334, e – pasts:r9vsk@riga.lv
REGLAMENTS
Rīgā
21.01.2021. | Nr.VSV9-21-4-rgs |
Rīgas 9. vidusskolas atbalsta personāla reglaments
Izdots saskaņā ar 2016.gada 30. augusta
Skolas nolikuma 42.punktu
1.Vispārīgie noteikumi
- Rīgas 9. vidusskolas (turpmāk – skola ) atbalsta grupa ir skolas izveidota grupa, (turpmāk – grupa), kas savas kompetences ietvaros sniedz pedagoģisko, sociālo un psiholoģisko palīdzību izglītojamajiem ar nepietiekamu mācību motivāciju vai grūtībām mācībās.
- Atbalsta grupa darbojas saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošiem normatīviem aktiem, valsts un pašvaldības pedagoģiski medicīniskās komisijas ieteikumiem, skolas darbu reglamentējošiem tiesību aktiem un šo reglamentu.
- Atbalsta grupu izveido, reorganizē un likvidē ar skolas direktora rīkojumu.
- Atbalsta grupas sēdes tiek protokolētas un informācija glabājas pie komisijas priekšsēdētāja aizslēdzamā skapī vai seifā.
- Atbalsta grupas darbības mērķus, uzdevumus un kompetenci nosaka šis reglaments.
2. Atbalsta grupas sastāvs un darbība
- Atbalsta grupas sastāvā ietilpst:
6.1. Skolas direktora vietniece izglītības jomā.
6.2. Sociālais pedagogs.
6.3. Izglītības psihologs .
6.4 Izglītības psihologs.
6.5. Skolas medmāsa .
- Atbalsta grupu izveido, apstiprina un tās darbu kontrolē skolas direktore.
- Atbalsta grupas sēdes vada atbalsta grupas priekšsēdētāja-sociālais pedagogs.
- Atbalsta grupas sēdes protokolē komisijas priekšsēdētāja. Atbalsta grupas sēdes protokolus paraksta atbalsta grupas priekšsēdētāja.
- Atbalsta grupa atsevišķu jautājumu izskatīšanai var pieaicināt vecākus un pedagogus.
- Atbalsta grupas sēdes tiek sasauktas saskaņā ar skolas direktores apstiprināto darba grafiku un iekļaujamas skolas darba ciklogrammā.
- Atbalsta grupas sēdes tiek sasauktas pēc nepieciešamības, bet ne retāk kā 2 reizes mēnesī.
- Izglītojamo uz atbalsta grupas sēdi nosūta klases audzinātājs, iepriekš aizpildot pieteikuma anketu, kas atbalsta grupai jāiesniedz nedēļu pirms sēdes.
- Atbalsta grupas mērķauditorija ir izglītojamie, kuri neattaisnoti kavē skolu, otrgadnieki, trešgadnieki, izglītojamie, kuriem pedagogs konstatējis atbalsta pasākumu nepieciešamību, izglītojamie kuriem ir adaptācijas grūtības, bez vecāku gādības palikušie bērni, izglītojamie un/vai vecāki, kuri paši lūguši palīdzību kādam no atbalsta komandas speciālistiem, izglītojamie, kuri varētu būt atkarību izraisošo vielu lietotāji.
- Atbalsta grupas speciālisti pirms sēdes iepazīstas ar skolēnu un raksta atzinumus savas kompetences ietvaros.
- Sēdes beigās atbalsta grupa apkopo secinājumus un pieņem lēmumu. Lēmuma īstenošanā pēc direktores akcepta piedalās grupas locekļi – administrācijas pārstāvis.
- Atbalsta grupa ir lemt tiesīga, ja sēdē piedalās vairāk kā puse grupas locekļu.
- Atbalsta grupas lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir grupas priekšsēdētāja balss. Ja kāds no atbalsta grupas locekļiem nepiekrīt komisijas sniegtajam ieteikumam, tad viņa viedokli fiksē atbalsta grupas sēdes protokolā.
- Atbalsta grupa mācību gada noslēgumā veic informācijas apkopošanu un iesniedz skolas direktoram darba atskaiti.
3.Atbalsta grupas darbības mērķi un uzdevumi
- Sekmēt izglītojamo ar nepietiekamu mācību motivāciju vai grūtībām mācībās pilnvērtīgu, apzinātu un mērķtiecīgu iesaistīšanos izglītības procesā.
- Veicināt vecāku (aizbildņu) līdzdalību un sadarbību izglītojamā ar nepietiekamu mācību motivāciju vai mācību grūtībām izglītības procesā.
- Būt empātiskiem, saprotošiem un pretimnākošiem pret izglītojamiem, kuriem ir zināmas problēmas skolā.
- Veikt izglītojamo pedagoģisko, sociālo un psiholoģisko diagnostiku un izpēti.
- Noteikt nepieciešamo pedagoģisko un sociāli psiholoģisko palīdzības veidu, pielietojot individuālu pieeju skolēnu problēmu pārvarēšanā.
- Organizēt regulāras skolas atbalsta personāla grupas sēdes.
- Veidot ar izglītojamiem patiesas un atklātas attiecības, lai labāk izprastu viņa problēmas. Nekritizēt un nemoralizēt!
- Analizēt un apkopot skolas pieredzi izglītības procesa organizēšanā darbā ar izglītojamiem ar nepietiekamu mācību motivāciju vai grūtībām mācībās.
- Sadarboties ar valsts un pašvaldības institūcijām, pedagoģiski medicīnisko komisiju (pēc nepieciešamības) un savā darbībā ievērot tās ieteikumus un norādījumus.
4. Atbalsta grupas pienākumi un tiesības
- Atbalsta grupas pienākumi ir:
29.1. Nodrošināt izglītojamā veselības stāvoklim, spejām un attīstības līmenim atbilstošu pedagoģiskās, sociālās un psiholoģiskās palīdzības veidu.
29.2. Nepieciešamības gadījuma ieteikt vecākiem (aizbildņiem) konsultēties valsts un pašvaldības institūcijās par izglītojama mācību problēmām.
29.3. Strīdus gadījumos rekomendēt vecākiem (aizbildņiem) apmeklēt pašvaldības vai valsts pedagoģiski medicīnisko komisiju, lai apstiprinātu, precizētu vai mainītu komisijas ieteikumu par izglītojamā vecumam, spējām, veselības stāvoklim un attīstības līmenim atbilstošu pedagoģiski psiholoģiskās palīdzības veidu un izglītības programmu.
29.4. Ievērot iegūtās informācijas par izglītojamo konfidencialitāti.
- Atbalsta grupas tiesības ir:
30.1. Atbilstoši savai kompetencei sagatavot priekšlikumus skolas pedagoģiskajai un/vai metodiskajai padomei par izglītības procesa uzlabošanu darbā ar izglītojamajiem.
30.2. Sadarbībā ar skolas vadību, pedagogiem un izglītojamo vecākiem (aizbildņiem) rast risinājumu efektīvākās palīdzības nodrošināšanā.
30.3. Nepieciešamības gadījumā novērot izglītojamo mācību procesā, lai vērtētu viņa atdevi un ieinteresētību mācību stundās, mijiedarbību ar pedagogiem, klasesbiedriem.
30.4. Sadarboties ar citām valsts un pašvaldības iestādēm, pedagoģiski medicīnisko komisiju.
Direktore |
I.Dupate |
Dupate 67474333