Disleksijai draudzīgu klašu izveide skolās

Ar prieku paziņojam, ka mūsu Nordplus projekts “Creating a dyslexia-friendly classrooms at schools” ir atbalstīts!
2022./2023.m.g. īstenosim šo projektu kopā ar skolām no Islandes un Lietuvas!

Projekta nosaukums “Disleksijai draudzīgu klašu izveide skolās”

 

Projekta numurs NPJR-2022/10158

Projekta periods 09/2022 – 09/2023

 

Projekta koordinators Rīgas 9. vidusskolā Inese Lapiņa Irbe.

 

Kopsavilkums

Lietuvas, Latvijas un Islandes skolas uzsāk projektu, kura mērķis ir veicināt izpratni par  disleksijas riskiem pakļauto skolēnu  iespēju mācīties  skolā un palīdzētu skolotājiem palielināt izpratni, kas veicinātu   pēc iespējas ātri identificēt skolēnos disleksijas simptomus un sniegt viņiem adekvātu palīdzību un atbalstu 1.-6. klašu  vecuma posmos.

Skolotāju kompetenču attīstīšana, izveidojot mācību līdzekļus  un  atbalsta pasākumus skolēniem ar disleksiju, lai tādejādi veicinātu disleksijai draudzīgas klases izveidi.

Galvenā projekta partneru risinātā problēma

Izglītības sistēmās trūkst uzmanības bērniem ar attīstības traucējumiem, it īpaši lasīšanā un burtu izpratnē. Trūkst ticamu praktisku norādījumu un zināšanu  par to, lai pedagogi var izglītot bērnus kuriem konstatē disleksijas riskus. Kā arī  maz  informācijas, kas pielāgota skolām, lai palīdzētu izglītot bērnus ar disleksiju, mazinātu trauksmes simptomus un mainītu stereotipisko attieksmi, kā arī  veicinātu iecietību un izpratni pret skolēniem, kuri ir pakļauti disleksijas riskiem.

Galvenais mērķis: izveidot integrētos digitālos metodiskos ieteikumus, tostarp izpratni par disleksiju un metodikas iekļaušanu mācību procesā. Projekta laikā tas tiks īstenots Lietuvas, Latvijas un Islandes skolās.

Plānotais projekta ilgums – 12 mēneši. Vizītes tiks  organizētas katrā dalībvalstī- Lietuvā, Latvijā un  Islandē.

Projekta tiešā mērķa grupa – sākumskolas un pamatskolas  skolēni no 1. –6. klasei, skolotāji un citi pedagoģiskie darbinieki.

Projekta ietekme būs ilglaicīga:

– skolās vairāk tiks pievērsta uzmanība disleksijas izpratnei;

– skolotājiem būs vairāk materiālu un zināšanu par to, kā mācīt bērnus ar  disleksiju.

Izveidotie interaktīvi metodiskie ieteikumi uzlabos skolotāju prasmes un tam būs nozīmīga ietekme uz bērniem ar disleksiju. Līdz ar to bērni mazāk piedzīvos psiholoģisko spriedzi un grūtību mācību procesā,  viņiem būs  vieglāk pielāgosies  mācību darbam klasē, līdz ar to necietīs viņu pašvērtējums.

Projekts palīdzēs veicināt starptautisku viedokļu un pieredzes apmaiņu.

Scroll to Top