Ar prieku paziņojam, ka mūsu Nordplus projekts “Creating a dyslexia-friendly classrooms at schools” ir atbalstīts!
2022./2023.m.g. īstenosim šo projektu kopā ar skolām no Islandes un Lietuvas!
Projekta nosaukums “Disleksijai draudzīgu klašu izveide skolās”
Projekta numurs NPJR-2022/10158
Projekta periods 09/2022 – 09/2023
Projekta koordinators Rīgas 9. vidusskolā Inese Lapiņa Irbe.
Kopsavilkums
Lietuvas, Latvijas un Islandes skolas uzsāk projektu, kura mērķis ir veicināt izpratni par disleksijas riskiem pakļauto skolēnu iespēju mācīties skolā un palīdzētu skolotājiem palielināt izpratni, kas veicinātu pēc iespējas ātri identificēt skolēnos disleksijas simptomus un sniegt viņiem adekvātu palīdzību un atbalstu 1.-6. klašu vecuma posmos.
Skolotāju kompetenču attīstīšana, izveidojot mācību līdzekļus un atbalsta pasākumus skolēniem ar disleksiju, lai tādejādi veicinātu disleksijai draudzīgas klases izveidi.
Galvenā projekta partneru risinātā problēma
Izglītības sistēmās trūkst uzmanības bērniem ar attīstības traucējumiem, it īpaši lasīšanā un burtu izpratnē. Trūkst ticamu praktisku norādījumu un zināšanu par to, lai pedagogi var izglītot bērnus kuriem konstatē disleksijas riskus. Kā arī maz informācijas, kas pielāgota skolām, lai palīdzētu izglītot bērnus ar disleksiju, mazinātu trauksmes simptomus un mainītu stereotipisko attieksmi, kā arī veicinātu iecietību un izpratni pret skolēniem, kuri ir pakļauti disleksijas riskiem.
Galvenais mērķis: izveidot integrētos digitālos metodiskos ieteikumus, tostarp izpratni par disleksiju un metodikas iekļaušanu mācību procesā. Projekta laikā tas tiks īstenots Lietuvas, Latvijas un Islandes skolās.
Plānotais projekta ilgums – 12 mēneši. Vizītes tiks organizētas katrā dalībvalstī- Lietuvā, Latvijā un Islandē.
Projekta tiešā mērķa grupa – sākumskolas un pamatskolas skolēni no 1. –6. klasei, skolotāji un citi pedagoģiskie darbinieki.
Projekta ietekme būs ilglaicīga:
– skolās vairāk tiks pievērsta uzmanība disleksijas izpratnei;
– skolotājiem būs vairāk materiālu un zināšanu par to, kā mācīt bērnus ar disleksiju.
Izveidotie interaktīvi metodiskie ieteikumi uzlabos skolotāju prasmes un tam būs nozīmīga ietekme uz bērniem ar disleksiju. Līdz ar to bērni mazāk piedzīvos psiholoģisko spriedzi un grūtību mācību procesā, viņiem būs vieglāk pielāgosies mācību darbam klasē, līdz ar to necietīs viņu pašvērtējums.
Projekts palīdzēs veicināt starptautisku viedokļu un pieredzes apmaiņu.